Losy kilku mieszkańców sublokatorskiego pokoju w staromiejskiej warszawskiej kamienicy, niemogących na początku lat trzydziestych znaleźć pracy, miejsca w społeczeństwie, zadowolenia, szczęścia.
Losy kilku mieszkańców sublokatorskiego pokoju w staromiejskiej warszawskiej kamienicy, niemogących na początku lat trzydziestych znaleźć pracy, miejsca w społeczeństwie, zadowolenia, szczęścia.
Jurek udaje się w podróż w rodzinne strony po kilku latach nieobecności. Dla wykształconego w dużym mieście bohatera wizyta w domu rodziców jest zarówno wyzwaniem, jak i koniecznością. Aby pokonać życiowy kryzys, młody mężczyzna musi zmierzyć się ze wspomnieniami z przeszłości, z duchami zmarłych oraz obsesyjnym przeczuciem własnego końca.
Jurek udaje się w podróż w rodzinne strony po kilku latach nieobecności. Dla wykształconego w dużym mieście bohatera wizyta w domu rodziców jest zarówno wyzwaniem, jak i koniecznością. Aby pokonać życiowy kryzys, młody mężczyzna musi zmierzyć się ze wspomnieniami z przeszłości, z duchami zmarłych oraz obsesyjnym przeczuciem własnego końca.
Groteskowy dramat rodzinny rozgrywający się w czasie wigilijnego wieczoru. Z pozoru, rodzina jakich wiele: dzieci, rodzice, babcia i pies. Bohaterowie uczestniczą w dorocznym rytuale pozbawionym dla nich jakiegokolwiek sensu. Zamiast harmonii i radości, wzajemne oskarżenia i pretensje. Zamiast rodzinnego ciepła i miłości, wszechogarniające poczucie krzywdy i samotności.
Groteskowy dramat rodzinny rozgrywający się w czasie wigilijnego wieczoru. Z pozoru, rodzina jakich wiele: dzieci, rodzice, babcia i pies. Bohaterowie uczestniczą w dorocznym rytuale pozbawionym dla nich jakiegokolwiek sensu. Zamiast harmonii i radości, wzajemne oskarżenia i pretensje. Zamiast rodzinnego ciepła i miłości, wszechogarniające poczucie krzywdy i samotności.
Losy 29-letniej starej panny, która nagle dowiaduje się, że cierpi na nieuleczalną chorobę serca. Diagnoza lekarska mówi bez ogródek: Joannie zostało tylko kilka miesięcy życia.
Losy 29-letniej starej panny, która nagle dowiaduje się, że cierpi na nieuleczalną chorobę serca. Diagnoza lekarska mówi bez ogródek: Joannie zostało tylko kilka miesięcy życia.
To opowieść matki o żałobie, walce o sprawiedliwość i samą siebie. To także historia o marzeniach i ideałach młodości, których nie udaje nam się zrealizować. Agnieszka Przepiórska za rolę Barbary Sadowskiej otrzymała Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza.
To opowieść matki o żałobie, walce o sprawiedliwość i samą siebie. To także historia o marzeniach i ideałach młodości, których nie udaje nam się zrealizować. Agnieszka Przepiórska za rolę Barbary Sadowskiej otrzymała Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza.
Z perspektywy minionego życia zobaczymy portret kobiety, której niespełnione ambicje artystyczne, zawiedzione uczucia i despotyczna natura w połączeniu z ogromną wrażliwością, przypływami egzaltacji i czułości przełożyły się na klęskę relacji z własnym mężem i dziećmi.
Z perspektywy minionego życia zobaczymy portret kobiety, której niespełnione ambicje artystyczne, zawiedzione uczucia i despotyczna natura w połączeniu z ogromną wrażliwością, przypływami egzaltacji i czułości przełożyły się na klęskę relacji z własnym mężem i dziećmi.
Tytułowym człowiekiem bez twarzy jest bohater tej czarnej komedii Rafał, który zdaje się wyznawać w życiu jedną zasadę spełnia oczekiwania innych wobec swojej osoby i oszukuje wszystkich dokoła. Uwodzi pracownicę banku, w którym pragnie zaciągnąć duży kredyt dla swej firmy, tylko dlatego, że wyczuwa, że ta tego pragnie. Oszukuje żonę, a gdy ta odkrywa jego zdradę stara się ratować swe małżeństwo tylko dlatego, że tak wypada.
Tytułowym człowiekiem bez twarzy jest bohater tej czarnej komedii Rafał, który zdaje się wyznawać w życiu jedną zasadę spełnia oczekiwania innych wobec swojej osoby i oszukuje wszystkich dokoła. Uwodzi pracownicę banku, w którym pragnie zaciągnąć duży kredyt dla swej firmy, tylko dlatego, że wyczuwa, że ta tego pragnie. Oszukuje żonę, a gdy ta odkrywa jego zdradę stara się ratować swe małżeństwo tylko dlatego, że tak wypada.
Bohaterami tej oryginalnej sztuki jest młode małżeństwo. Marta i Marek, nie mogąc zostać rodzicami biologicznymi, rozpoczynają procedurę adopcyjną. A jednak nie jest to tekst publicystyczno-interwencyjny obnażający działanie opiekuńczych i prawnych instytucji oraz ludzi pośredniczących w procesie uzyskania praw rodzicielskich.
Bohaterami tej oryginalnej sztuki jest młode małżeństwo. Marta i Marek, nie mogąc zostać rodzicami biologicznymi, rozpoczynają procedurę adopcyjną. A jednak nie jest to tekst publicystyczno-interwencyjny obnażający działanie opiekuńczych i prawnych instytucji oraz ludzi pośredniczących w procesie uzyskania praw rodzicielskich.
Poproszony o pomoc przez Scotland Yard, Alex angażuje się w sprawę anonimowych gróźb wysyłanych do jego przyjaciela, znanego chemika. Gróźb, jak się okazuje, śmiertelnie poważnych. Alex musi rozwikłać niezwykle skomplikowaną intrygę.
Poproszony o pomoc przez Scotland Yard, Alex angażuje się w sprawę anonimowych gróźb wysyłanych do jego przyjaciela, znanego chemika. Gróźb, jak się okazuje, śmiertelnie poważnych. Alex musi rozwikłać niezwykle skomplikowaną intrygę.
Bohaterem tej groteskowej opowieści jest pisarz, który w imię wolności artystycznej odmawia uczestniczenia w otaczających go układach i uznany zostaje w związku z tym przez najbliższe i dalsze otoczenie za wariata. Sam przyjmuje bez sprzeciwu tę rolę, postanawia być psem i trafia na leczenie psychiatryczne.
Bohaterem tej groteskowej opowieści jest pisarz, który w imię wolności artystycznej odmawia uczestniczenia w otaczających go układach i uznany zostaje w związku z tym przez najbliższe i dalsze otoczenie za wariata. Sam przyjmuje bez sprzeciwu tę rolę, postanawia być psem i trafia na leczenie psychiatryczne.