Teatr Telewizji TVP

Teatr w VOD

Wizyta

Jurek udaje się w podróż w rodzinne strony po kilku latach nieobecności. Dla wykształconego w dużym mieście bohatera wizyta w domu rodziców jest zarówno wyzwaniem, jak i koniecznością. Aby pokonać życiowy kryzys, młody mężczyzna musi zmierzyć się ze wspomnieniami z przeszłości, z duchami zmarłych oraz obsesyjnym przeczuciem własnego końca.

Wizyta

Jurek udaje się w podróż w rodzinne strony po kilku latach nieobecności. Dla wykształconego w dużym mieście bohatera wizyta w domu rodziców jest zarówno wyzwaniem, jak i koniecznością. Aby pokonać życiowy kryzys, młody mężczyzna musi zmierzyć się ze wspomnieniami z przeszłości, z duchami zmarłych oraz obsesyjnym przeczuciem własnego końca.

Pustostan

Groteskowy dramat rodzinny rozgrywający się w czasie wigilijnego wieczoru. Z pozoru, rodzina jakich wiele: dzieci, rodzice, babcia i pies. Bohaterowie uczestniczą w dorocznym rytuale pozbawionym dla nich jakiegokolwiek sensu. Zamiast harmonii i radości, wzajemne oskarżenia i pretensje. Zamiast rodzinnego ciepła i miłości, wszechogarniające poczucie krzywdy i samotności.

Pustostan

Groteskowy dramat rodzinny rozgrywający się w czasie wigilijnego wieczoru. Z pozoru, rodzina jakich wiele: dzieci, rodzice, babcia i pies. Bohaterowie uczestniczą w dorocznym rytuale pozbawionym dla nich jakiegokolwiek sensu. Zamiast harmonii i radości, wzajemne oskarżenia i pretensje. Zamiast rodzinnego ciepła i miłości, wszechogarniające poczucie krzywdy i samotności.

Błękitny zamek

Losy 29-letniej starej panny, która nagle dowiaduje się, że cierpi na nieuleczalną chorobę serca. Diagnoza lekarska mówi bez ogródek: Joannie zostało tylko kilka miesięcy życia.

Błękitny zamek

Losy 29-letniej starej panny, która nagle dowiaduje się, że cierpi na nieuleczalną chorobę serca. Diagnoza lekarska mówi bez ogródek: Joannie zostało tylko kilka miesięcy życia.

W maju się nie umiera

To opowieść matki o żałobie, walce o sprawiedliwość i samą siebie. To także historia o marzeniach i ideałach młodości, których nie udaje nam się zrealizować. Agnieszka Przepiórska za rolę Barbary Sadowskiej otrzymała Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza.

W maju się nie umiera

To opowieść matki o żałobie, walce o sprawiedliwość i samą siebie. To także historia o marzeniach i ideałach młodości, których nie udaje nam się zrealizować. Agnieszka Przepiórska za rolę Barbary Sadowskiej otrzymała Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza.

Cudzoziemka

Z perspektywy minionego życia zobaczymy portret kobiety, której niespełnione ambicje artystyczne, zawiedzione uczucia i despotyczna natura w połączeniu z ogromną wrażliwością, przypływami egzaltacji i czułości przełożyły się na klęskę relacji z własnym mężem i dziećmi.

Cudzoziemka

Z perspektywy minionego życia zobaczymy portret kobiety, której niespełnione ambicje artystyczne, zawiedzione uczucia i despotyczna natura w połączeniu z ogromną wrażliwością, przypływami egzaltacji i czułości przełożyły się na klęskę relacji z własnym mężem i dziećmi.

Człowiek bez twarzy

Tytułowym człowiekiem bez twarzy jest bohater tej czarnej komedii Rafał, który zdaje się wyznawać w życiu jedną zasadę spełnia oczekiwania innych wobec swojej osoby i oszukuje wszystkich dokoła. Uwodzi pracownicę banku, w którym pragnie zaciągnąć duży kredyt dla swej firmy, tylko dlatego, że wyczuwa, że ta tego pragnie. Oszukuje żonę, a gdy ta odkrywa jego zdradę stara się ratować swe małżeństwo tylko dlatego, że tak wypada.

Człowiek bez twarzy

Tytułowym człowiekiem bez twarzy jest bohater tej czarnej komedii Rafał, który zdaje się wyznawać w życiu jedną zasadę spełnia oczekiwania innych wobec swojej osoby i oszukuje wszystkich dokoła. Uwodzi pracownicę banku, w którym pragnie zaciągnąć duży kredyt dla swej firmy, tylko dlatego, że wyczuwa, że ta tego pragnie. Oszukuje żonę, a gdy ta odkrywa jego zdradę stara się ratować swe małżeństwo tylko dlatego, że tak wypada.

Dziecko

Bohaterami tej oryginalnej sztuki jest młode małżeństwo. Marta i Marek, nie mogąc zostać rodzicami biologicznymi, rozpoczynają procedurę adopcyjną. A jednak nie jest to tekst publicystyczno-interwencyjny obnażający działanie opiekuńczych i prawnych instytucji oraz ludzi pośredniczących w procesie uzyskania praw rodzicielskich.

Dziecko

Bohaterami tej oryginalnej sztuki jest młode małżeństwo. Marta i Marek, nie mogąc zostać rodzicami biologicznymi, rozpoczynają procedurę adopcyjną. A jednak nie jest to tekst publicystyczno-interwencyjny obnażający działanie opiekuńczych i prawnych instytucji oraz ludzi pośredniczących w procesie uzyskania praw rodzicielskich.

Powiem wam, jak zginął

Poproszony o pomoc przez Scotland Yard, Alex angażuje się w sprawę anonimowych gróźb wysyłanych do jego przyjaciela, znanego chemika. Gróźb, jak się okazuje, śmiertelnie poważnych. Alex musi rozwikłać niezwykle skomplikowaną intrygę.

Powiem wam, jak zginął

Poproszony o pomoc przez Scotland Yard, Alex angażuje się w sprawę anonimowych gróźb wysyłanych do jego przyjaciela, znanego chemika. Gróźb, jak się okazuje, śmiertelnie poważnych. Alex musi rozwikłać niezwykle skomplikowaną intrygę.

Wariat

Bohaterem tej groteskowej opowieści jest pisarz, który w imię wolności artystycznej odmawia uczestniczenia w otaczających go układach i uznany zostaje w związku z tym przez najbliższe i dalsze otoczenie za wariata. Sam przyjmuje bez sprzeciwu tę rolę, postanawia być psem i trafia na leczenie psychiatryczne.

Wariat

Bohaterem tej groteskowej opowieści jest pisarz, który w imię wolności artystycznej odmawia uczestniczenia w otaczających go układach i uznany zostaje w związku z tym przez najbliższe i dalsze otoczenie za wariata. Sam przyjmuje bez sprzeciwu tę rolę, postanawia być psem i trafia na leczenie psychiatryczne.

Sprawa Dantona

W interpretacji Klaty dramat Przybyszewskiej zyskał formę ostrej groteski czy wprost paszkwilu na rewolucję i rewolucjonistów nie tylko z okresu rewolucji francuskiej. Reżyser pokazuje, jak wzniosłe ideały wolności, równości i braterstwa zmieniają się z bezwzględnej rywalizacji politycznej we własną karykaturę.

Sprawa Dantona

W interpretacji Klaty dramat Przybyszewskiej zyskał formę ostrej groteski czy wprost paszkwilu na rewolucję i rewolucjonistów nie tylko z okresu rewolucji francuskiej. Reżyser pokazuje, jak wzniosłe ideały wolności, równości i braterstwa zmieniają się z bezwzględnej rywalizacji politycznej we własną karykaturę.

Teatr w VOD

Ekstra

Zegarek – zwiastun

Zegarek – zwiastun

Odkrycie Europy – zwiastun

Odkrycie Europy – zwiastun

Księżyc i magnolie – zwiastun

Księżyc i magnolie – zwiastun

POKAŻ WIĘCEJ