Von Walter - bezwzględny i cyniczny prezydent - zmusza syna, majora Ferdynanda do małżeństwa z książęcą metresą, lady Milford. Młody major, kochający z wzajemnością Luizę Miller, córkę kapelmistrza, sprzeciwia się woli ojca. Intryga, uknuta i konsekwentnie przeprowadzona przez prezydenta, zmierza do skłócenia i rozdzielenia młodych poprzez skompromitowanie dziewczyny w oczach ukochanego. Łatwowierny Ferdynand uwierzy w zdradę Luizy, a ona, zobligowana wymuszoną przysięgą, będzie bezbronna wobec pomówień. Misterna intryga nieuchronnie prowadzi do tragedii.
Von Walter - bezwzględny i cyniczny prezydent - zmusza syna, majora Ferdynanda do małżeństwa z książęcą metresą, lady Milford. Młody major, kochający z wzajemnością Luizę Miller, córkę kapelmistrza, sprzeciwia się woli ojca. Intryga, uknuta i konsekwentnie przeprowadzona przez prezydenta, zmierza do skłócenia i rozdzielenia młodych poprzez skompromitowanie dziewczyny w oczach ukochanego. Łatwowierny Ferdynand uwierzy w zdradę Luizy, a ona, zobligowana wymuszoną przysięgą, będzie bezbronna wobec pomówień. Misterna intryga nieuchronnie prowadzi do tragedii.
Telewizyjna adaptacja powieści Jerzego Pilcha – jeszcze raz o niedojrzałości, jeszcze raz o tożsamości, jeszcze raz o przekleństwie i urodzie polskiego zaścianka. To wreszcie ważny głos w sprawach tęsknot i ograniczeń Polaka w świecie przemian społecznych i historycznych.
Telewizyjna adaptacja powieści Jerzego Pilcha – jeszcze raz o niedojrzałości, jeszcze raz o tożsamości, jeszcze raz o przekleństwie i urodzie polskiego zaścianka. To wreszcie ważny głos w sprawach tęsknot i ograniczeń Polaka w świecie przemian społecznych i historycznych.
Wojciech Tomczyk opowiada o jednym z najmniej znanych momentów historii Europy XX wieku – planowanej przez Piłsudskiego interwencji zbrojnej w Niemczech, około 1933 roku.
Wojciech Tomczyk opowiada o jednym z najmniej znanych momentów historii Europy XX wieku – planowanej przez Piłsudskiego interwencji zbrojnej w Niemczech, około 1933 roku.
W dramacie „Victoria” w życie małżeństwa intelektualistów wkracza bezkompromisowa dziennikarka. W postać Claudii wcieliła się Olga Bołądź. – To bardzo skomplikowany, miłosny trójkąt, do którego dochodzi jeszcze córka bohaterów. W pewnym sensie ciągnie ją do mojej postaci. Razem tworzymy uczuciowy galimatias – opowiada Olga Bołądź.
W dramacie „Victoria” w życie małżeństwa intelektualistów wkracza bezkompromisowa dziennikarka. W postać Claudii wcieliła się Olga Bołądź. – To bardzo skomplikowany, miłosny trójkąt, do którego dochodzi jeszcze córka bohaterów. W pewnym sensie ciągnie ją do mojej postaci. Razem tworzymy uczuciowy galimatias – opowiada Olga Bołądź.
Prawdziwa historia zwycięstwa w wojnie polsko-bolszewickiej 1920 roku. Biuro Szyfrów to najtajniejsza komórka polskiego wywiadu. Jego założyciel, genialny kryptoanalityk, porucznik Jan Kowalewski, już na początku wojny, łamie szyfry używane przez bolszewików. To da Polakom zwycięstwo.
Prawdziwa historia zwycięstwa w wojnie polsko-bolszewickiej 1920 roku. Biuro Szyfrów to najtajniejsza komórka polskiego wywiadu. Jego założyciel, genialny kryptoanalityk, porucznik Jan Kowalewski, już na początku wojny, łamie szyfry używane przez bolszewików. To da Polakom zwycięstwo.
Wesele poety i wiejskiej dziewczyny staje się pretekstem do dyskusji o polskich mitach i traumach, o polskiej duszy.
Wesele poety i wiejskiej dziewczyny staje się pretekstem do dyskusji o polskich mitach i traumach, o polskiej duszy.
W lokalu Paradiso pojawia się przyjaciel właściciela – Felicjana Drawicza, Władysław Wierzejski. Został wypuszczony właśnie z Berezy Kartuskiej. Wierzejski podpisał dokument lojalności, aby wyjść na wolność i zemścić się na wiceministrze spraw wewnętrznych Konstantym Barwińskim, sprawcy wysłania literata do obozu.
W lokalu Paradiso pojawia się przyjaciel właściciela – Felicjana Drawicza, Władysław Wierzejski. Został wypuszczony właśnie z Berezy Kartuskiej. Wierzejski podpisał dokument lojalności, aby wyjść na wolność i zemścić się na wiceministrze spraw wewnętrznych Konstantym Barwińskim, sprawcy wysłania literata do obozu.
Przypowieść o walce dobra ze złem, oparta na ludowych, dobrze znanych schematach. Dobroduszny, powracający z wojny dragon Marcin Kabat nieoczekiwanie zostaje wplątany w walkę o zbawienie dusz dwóch młodych, naiwnych kobiet, które własną krwią podpisały diabelski cyrograf gwarantującym im pojawienie się wymarzonego kandydata na męża.
Przypowieść o walce dobra ze złem, oparta na ludowych, dobrze znanych schematach. Dobroduszny, powracający z wojny dragon Marcin Kabat nieoczekiwanie zostaje wplątany w walkę o zbawienie dusz dwóch młodych, naiwnych kobiet, które własną krwią podpisały diabelski cyrograf gwarantującym im pojawienie się wymarzonego kandydata na męża.
Zenon zostaje prezydentem miasta. Kiedy strajkujący robotnicy, którym chce się zabrać miejsca pracy i obniżyć pensje, wychodzą na ulicę, każe do nich strzelać. Sypie się jego życie osobiste. Namawia Justynę, by poddała się aborcji.
Zenon zostaje prezydentem miasta. Kiedy strajkujący robotnicy, którym chce się zabrać miejsca pracy i obniżyć pensje, wychodzą na ulicę, każe do nich strzelać. Sypie się jego życie osobiste. Namawia Justynę, by poddała się aborcji.