Teatr Telewizji TVP

Teatr w VOD

Dziady (1997), cz. 2

Dziady (1997), cz. 2

Intryga i miłość

Von Walter - bezwzględny i cyniczny prezydent - zmusza syna, majora Ferdynanda do małżeństwa z książęcą metresą, lady Milford. Młody major, kochający z wzajemnością Luizę Miller, córkę kapelmistrza, sprzeciwia się woli ojca. Intryga, uknuta i konsekwentnie przeprowadzona przez prezydenta, zmierza do skłócenia i rozdzielenia młodych poprzez skompromitowanie dziewczyny w oczach ukochanego. Łatwowierny Ferdynand uwierzy w zdradę Luizy, a ona, zobligowana wymuszoną przysięgą, będzie bezbronna wobec pomówień. Misterna intryga nieuchronnie prowadzi do tragedii.

Intryga i miłość

Von Walter - bezwzględny i cyniczny prezydent - zmusza syna, majora Ferdynanda do małżeństwa z książęcą metresą, lady Milford. Młody major, kochający z wzajemnością Luizę Miller, córkę kapelmistrza, sprzeciwia się woli ojca. Intryga, uknuta i konsekwentnie przeprowadzona przez prezydenta, zmierza do skłócenia i rozdzielenia młodych poprzez skompromitowanie dziewczyny w oczach ukochanego. Łatwowierny Ferdynand uwierzy w zdradę Luizy, a ona, zobligowana wymuszoną przysięgą, będzie bezbronna wobec pomówień. Misterna intryga nieuchronnie prowadzi do tragedii.

Skiz

Podczas wspólnego pobytu w majątku Witusiów bohaterowie prowadzą między sobą niebezpieczną miłosną grę. Stawką jest w niej szczęście małżeńskie i poczucie bezpieczeństwa, ale również wolność w wyrażaniu siebie i umiejętność budowania relacji.

Skiz

Podczas wspólnego pobytu w majątku Witusiów bohaterowie prowadzą między sobą niebezpieczną miłosną grę. Stawką jest w niej szczęście małżeńskie i poczucie bezpieczeństwa, ale również wolność w wyrażaniu siebie i umiejętność budowania relacji.

Inne rozkosze

Telewizyjna adaptacja powieści Jerzego Pilcha – jeszcze raz o niedojrzałości, jeszcze raz o tożsamości, jeszcze raz o przekleństwie i urodzie polskiego zaścianka. To wreszcie ważny głos w sprawach tęsknot i ograniczeń Polaka w świecie przemian społecznych i historycznych.

Inne rozkosze

Telewizyjna adaptacja powieści Jerzego Pilcha – jeszcze raz o niedojrzałości, jeszcze raz o tożsamości, jeszcze raz o przekleństwie i urodzie polskiego zaścianka. To wreszcie ważny głos w sprawach tęsknot i ograniczeń Polaka w świecie przemian społecznych i historycznych.

Pierwsza lepsza

Inscenizacja komedii Aleksandra Fredy realizowana w studio w formule „na żywo” w reżyserii Magdaleny Małeckiej-Wippich wykorzystuje kontekst prapremiery sztuki, która miała miejsce 14 marca 1824 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie. Spektakl ma charakter świadomej zabawy formalnej inspirowanej odniesieniem historycznym i estetyką XIX wieku. Oprócz bohaterów sztuki, reżyserka wprowadza postać Ogrodnika, który pielęgnuje poetycki ogród wyobraźni Autora.

Pierwsza lepsza

Inscenizacja komedii Aleksandra Fredy realizowana w studio w formule „na żywo” w reżyserii Magdaleny Małeckiej-Wippich wykorzystuje kontekst prapremiery sztuki, która miała miejsce 14 marca 1824 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie. Spektakl ma charakter świadomej zabawy formalnej inspirowanej odniesieniem historycznym i estetyką XIX wieku. Oprócz bohaterów sztuki, reżyserka wprowadza postać Ogrodnika, który pielęgnuje poetycki ogród wyobraźni Autora.

Marszałek

Wojciech Tomczyk opowiada o jednym z najmniej znanych momentów historii Europy XX wieku – planowanej przez Piłsudskiego interwencji zbrojnej w Niemczech, około 1933 roku.

Marszałek

Wojciech Tomczyk opowiada o jednym z najmniej znanych momentów historii Europy XX wieku – planowanej przez Piłsudskiego interwencji zbrojnej w Niemczech, około 1933 roku.

Victoria – relacja z pokazu prasowego

W dramacie „Victoria” w życie małżeństwa intelektualistów wkracza bezkompromisowa dziennikarka. W postać Claudii wcieliła się Olga Bołądź. – To bardzo skomplikowany, miłosny trójkąt, do którego dochodzi jeszcze córka bohaterów. W pewnym sensie ciągnie ją do mojej postaci. Razem tworzymy uczuciowy galimatias – opowiada Olga Bołądź.

Victoria – relacja z pokazu prasowego

W dramacie „Victoria” w życie małżeństwa intelektualistów wkracza bezkompromisowa dziennikarka. W postać Claudii wcieliła się Olga Bołądź. – To bardzo skomplikowany, miłosny trójkąt, do którego dochodzi jeszcze córka bohaterów. W pewnym sensie ciągnie ją do mojej postaci. Razem tworzymy uczuciowy galimatias – opowiada Olga Bołądź.

Człowiek, który zatrzymał Rosję

Prawdziwa historia zwycięstwa w wojnie polsko-bolszewickiej 1920 roku. Biuro Szyfrów to najtajniejsza komórka polskiego wywiadu. Jego założyciel, genialny kryptoanalityk, porucznik Jan Kowalewski, już na początku wojny, łamie szyfry używane przez bolszewików. To da Polakom zwycięstwo.

Człowiek, który zatrzymał Rosję

Prawdziwa historia zwycięstwa w wojnie polsko-bolszewickiej 1920 roku. Biuro Szyfrów to najtajniejsza komórka polskiego wywiadu. Jego założyciel, genialny kryptoanalityk, porucznik Jan Kowalewski, już na początku wojny, łamie szyfry używane przez bolszewików. To da Polakom zwycięstwo.

Wesele

Wesele poety i wiejskiej dziewczyny staje się pretekstem do dyskusji o polskich mitach i traumach, o polskiej duszy.

Wesele

Wesele poety i wiejskiej dziewczyny staje się pretekstem do dyskusji o polskich mitach i traumach, o polskiej duszy.

Paradiso

W lokalu Paradiso pojawia się przyjaciel właściciela – Felicjana Drawicza, Władysław Wierzejski. Został wypuszczony właśnie z Berezy Kartuskiej. Wierzejski podpisał dokument lojalności, aby wyjść na wolność i zemścić się na wiceministrze spraw wewnętrznych Konstantym Barwińskim, sprawcy wysłania literata do obozu.

Paradiso

W lokalu Paradiso pojawia się przyjaciel właściciela – Felicjana Drawicza, Władysław Wierzejski. Został wypuszczony właśnie z Berezy Kartuskiej. Wierzejski podpisał dokument lojalności, aby wyjść na wolność i zemścić się na wiceministrze spraw wewnętrznych Konstantym Barwińskim, sprawcy wysłania literata do obozu.