Tamta twarz
Sztuka angielskiej dramatopisarki Polly Stenham w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej.
Poruszający, dojrzały i głęboki dramat o rozpadzie rodziny, w której nadwerężone zostały osobiste relacje i odwrócone zwyczajowe role – dzieci zastępują nieobecnych rodziców i niestety nie potrafią w narzuconych sytuacjach poradzić sobie z emocjami. Autorka przedstawia bardzo bogaty świat, w którym oprócz nieszczęścia, samotności, niespełnienia jest także miejsce na miłość i nadzieję. Być może w nowych dramatycznych okolicznościach zerwane więzi będą się mogły odrodzić?
Martha od lat jest alkoholiczką. Samotnie wychowuje dwoje dzieci. Mąż zostawił ją dla skośnookiej kochanki. Opiekuje się nią niepełnoletni syn, Henry. Jej młodsza córka Mia przejawia agresywne, aspołeczne zachowania. Dzieci nienawidzą ojca. Czują się przez niego zdradzone i opuszczone. Niestety matka obecna fizycznie, staje się nieobecna umysłem i duchem – coraz bardziej popada w alkoholową chorobę. Miedzy nią i synem Henrym nawiązała się dwuznaczna relacja - toksyczny związek, w którym matka całkowicie uzależniła od siebie syna. Henry zdaje sobie sprawę z manipulacji, jakim jest poddawany. Martha obiecała synowi, że dobrowolnie pójdzie na odwyk, ale wszelkimi sposobami stara się do tego nie dopuścić.
Autor: Polly Stenham
AGNIESZKA LIPIEC-WRÓBLEWSKA – scenarzystka, reżyserka teatralna, telewizyjna i radiowa. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze (1991) i Wydziału Reżyserii warszawskiej PWST. W trakcie studiów była asystentką Jerzego Grzegorzewskiego. Jako reżyser teatralny zadebiutowała spektaklem „Bilard petersburski” wg F. Dostojewskiego w warszawskim Teatrze Studio w 1997 roku. W 1999 przenosiła wraz z reżyserami włoskimi „Dekalog” K. Kieślowskiego i K. Piesiewicza na scenę teatru w Bolonii. W 2000 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie zrealizowała „Dawne czasy” H. Pintera, a w 2005 „Rzeźnię” S. Mrożka. Od kilku lat reżyseruje w Teatrze Dramatycznym w Warszawie („Red” J. Logana, 2014, „Niebezpieczna metoda” Ch. Hamptona, 2016 i „Ten drugi dom” S. White’a, 2017), a ostatnio w Teatrze Polskim w Warszawie („Dom lalki” H. Ibsena, 2017).